الحاج مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی دستاورد های یک ساله این وزارت را در حضور نمایندگان رسانه ها به مردم ارائه نمود.

nasir_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۰:۱۷
sdfsgjuljm

در این کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز رسانه های ا.ا.ا برگزار گردید، حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و اداری، عرفان الله عباد رئیس دفتر مقام این وزارت، مولوی خالقداد احمد تقی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی، تعدادی از مسئوولان وزارت یاد شده و نمایندگان رسانه های مختلف شرکت نموده بودند.

 سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:« از آن جایی که پیشرفت یک کشور مربوط به تحصیلات عالی بهتر در آن کشور می باشد، بناْ‌ ما نسبت به هر بخش دیگر در این عرصه توجه بیشتر  نموده ایم. »

 محترم مولوی حقانی  از عمده ترین دستاورد های وزارت تحصیلات عالی شامل تحت کنترول درآوردن وزارت تحصیلات عالی و تمام نهاد های تحصیلی پس از فتح بدون هیچ گونه ضایعات و حفظ آن، آغاز دوباره دروس نهاد های تحصیلی خصوصی و بعداْ دولتی پس از یک وقفه کوتاه، بازنگری و تهیه نصاب مطابق نیازجامعه، ارزیابی و معادلت اسناد مدارس دینی، تجهیز و اکمال شفاخانه های تدریسی، ایجاد شفاخانه تدریسی امراض سرطانی، جذب استادان جدید، اعزام استادان به بورسیه ها جهت ارتقای ظرفیت مسلکی،‌ ایجاد پوهنتون بین المللی افغان و ده ها دستاورد دیگر نام برد و آن را در راستای پیشرفت و معیاری سازی نظام تحصیلات عالی کشور مهم خواند.

 سرپرست وزارت تحصیلات عالی همچنان از ایجاد دو ژورنال بین المللی در پوهنتون های ننگرهار و پولی تخنیک کابل نام برده گفت که در این راستا ۸ پوهنتون دیگر نیز ابراز آمادگی نموده اند و این می تواند نشان دهنده یک پیشرفت خوب دیگر در این عرصه باشد.

 وی اظهار داشت:« ما به منظور تقویت تحصیلات عالی کشور و جذب کمک های جامعه جهانی به تعدادی از کشور ها سفر نمودیم که دستاورد های خوبی را در قبال داشت، اما متاسفانه ملل متحد در یک فیصله غیر معقول بالای سفر های ما محدودیت ایجاد نمود، که این اقدام آنان نشاندهنده آن است که بعضی حلقات خارجی نمی خواهند که عرصه تحصیلات عالی افغانستان تقویت شود، اما ما با تمام توان خود برای پیشرفت و تقویت این عرصه تلاش می کنیم و کوشش های خود را در این راستا ادامه می دهیم.»

بعدا عرفان الله عباد رئیس دفتر مقام وزارت تحصیلات عالی با یاد آوری از تعدادی دیگر دستاورد های اداری، تکنالوژی معلوماتی و اکادمیک  وزارت تحصیلات عالی گفت که وزارت تحصیلات عالی طی یک سال گذشته ده ها استاد را جهت تحصیل در مقاطع ماستری و دوکتورا به خارج کشور اعزام نموده است و ده ها تن استادانی که پس از تحصیل به کشور بازگشته اند دوباره شامل کار شده اند.

 در اخیر کنفرانس خبری سوال های نیز از جانب خبرنگاران مطرح شده و از سوی وزیر تحصیلات عالی به آن پاسخ داده شد

همچنان یک بسته حاوی رساله و اخبار دستاورد های یک ساله وزارت تحصیلات عالی که  توسط ریاست نشرات، اطلاعات و روابط عامه وزارت تحصیلات عالی چاپ و آماده گردیده بود به مسئولان رسانه های توزیع گردید تا نمایندگان رسانه های در زمینه معلومات کافی بدست آرند.

 دستاورد های وزارت تحصیلات عالی طی یک سال که گذشت نهای بخش دری و پشتو 1401 -1443

آخرین اطلاعیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۶:۲۰
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود ، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد ، پروژه تهیه و تدارک وسایل ، تکنالوژی برای موسسه تحصیلات عالی . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۹:۵۴
Background image

اعلان تدارکاتی

موضوع: اعلان پروژه تهیه و تدارک ۱۲ قلم سامان آلات طبی مورد نیاز ریاست شفاخانه تدریسی میوند برای سال ۱۴۰۳

ریاست شفاخانه تدریسی میوند از تمام داوطلبان واجد شرایط دعوت می‌نماید تا در . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۹:۴۵
Background image

اعلان تدارکاتی

 

موضوع: اعلان پروژه تهیه و تدارک ریجنت و مواد لابراتواری مورد ضرورت ریاست شفاخانه تدریسی میوند برای سال ۱۴۰۳

ریاست شفاخانه تدریسی میوند از تمام داوطلبان واجد شرایط دعوت می‌نماید تا . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۵۹
Background image

کلستر دور اول بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی تعداد از دیپارتمنت های پوهنځی تعلیم و تربیه نهاد های تحصیلی کشور پایان یافت.

کلستر پنج روزه انکشاف و بازنگری نصاب تحصیلی بخش های تاریخ، جغرافیه، جامعه شناسی، تربیت بدنی و حفاظت از محیط زیست پوهنځی تعلیم و تربیه نهاد های تحصیلی کشور به پایان رسید. 

در برنامه ختم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۴۹
Background image

د هېواد د تحصیلي بنسټونو د ښوونې او رزونې یو شمېر پوهنځیو د تحصیلي نصاب د بیاکتنې او پراختیا لومړی پړاو کلسټر په بریالي ډول پای ته ورسېد.

 

د تحصیلي بنسټونو د ښوونې او روزنې برخې د تاریخ، جغرافیې، ټولنپوهنې، بدني روزنې او چاپېریال ساتنې څانګو د تحصیلي نصاب د بیاکتنې او پراختیا پنځه ورځنی کلسټر په اختتامیه غونډې سره پای. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۱ - ۱:۱۴
Background image

به ارزش ۲۸ میلیون افغانی شفاخانه تدریسی پوهنتون هرات پس از بازسازی و تجهیز، باحضورداشت معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی افتتاح و به بهره برداری سپرده شد. 

 

در مراسم که به این مناسبت با حضورداشت والی هرات، هیئت رهبری پوهنتون هرات، رؤسای ادارات امارتی، رؤسای نهاد های تحصیلی و متنفذین محل برگزار گردید، مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و. . .

BACK TO NEWS