چهار پروژه مهم در پوهنتون کندهار افتتاح شد

baqir_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۵:۳۲
ل

معین علمی وزارت تحصیلات عالی چهار پروژه مهم را در پوهنتون کندهار افتتاح نمود.

این پروژه ها شامل مرکز تحقیقات علمی دکتور حضرت میر توتاخیل، تالار پوهاند میر حسین شاه، تالار پوهنحی اقتصاد و مرکز هوا شناسی می باشد.

پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی حین افتتاح تالار های یاد شده از شورای علمی پوهنتون کندهار بابت نامگذاری تالار های یاد شده به نام های دو شخصیت علمی کشور هریک دکتور حضرت میر توتاخیل رییس اسبق پوهنتون کندهار و پوهاند میر حسین شاه یک تن از استادان فعال پوهنتون کابل و نویسنده توانمند کشور سپاسگذاری نمود.

وی اظهارداشت که دکتور حضرت میر توتاخیل رییس اسبق پوهنتون کندهار حدود بیشتر از دوازده سال در راه پیشرفت و انکشاف این نهاد مهم کشور با تمام توان و در روشنی قوانین کشور متعهدانه تلاش کرد و جایگاه این پوهنتون را در میان سایر نهاد های کشور ثابت ساخت.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی ضمن قدرانی از زحمات و تلاش های دکتور توتاخیل و پوهاند میر حسین شاه از جوانان کشور به ویژه محصلان خواست که این دوشخصیت علمی و پرتلاش را الگو زندگی شان قرار داده و مصدر خدمت به کشور خویش گردند.

همچنان دگروال اولمیر توتاخیل برادر دکتور توتاخیل از رهبری وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون کندهار بابت این اقدام شان تشکری نموده، مسما کردن چنین یک مرکز مهم را به نام کتور توتاخیل، ارجگذاری به تلاش های خواند که وی در طول مدت خدمت در پوهنتون کندهار با وجود آنکه مشکلات صحی داشت ولی باز هم تا اخر به وظیفه شان با بسیار عشق و علاقه مندی ادامه دادند.

به گفته پوهاند دکتور عبدالواحد وثیق رییس پوهنتون کندهار اعمار مرکز تحقیقات علمی که به کمک مالی دفتر بانک جهانی (HEDP)، تالار های پوهنحی های ادبیات و اقتصاد که از بودجه وزارت تحصیلات عالی و مرکز هوا شناسی که به کمک مالی کشور آلمان ساخته شده است در قسمت پیشبرد امور تدریسی و تحقیقاتی این نهاد علمی؛ خیل موثر تمام خواهد شد.

آخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۰:۴۱
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی در دفترکارش با سفیر افغانستان مقیم امارات متحده عربی دیدار کرد.


در این دیدار دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی با مولوی بدرالدین حقانی سفیر افغانستان مقیم امارات متحده عربی، روی جریان کار ترمیم ساختمان های پوهنتون شیخ زاید خوست که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۳:۴۸
Background image

پوهنتون کابل روز جهانی زمین  را تجلیل کرد


به مناسبت روز جهانی زمین یا  World Earth Dayمحفلی که از طرف پوهنتون کابل برگزار شده بود در آن هیئت رهبری، استادان و محصلان پوهنتون کابل اشتراک کردند.
صلاح الدین ایوبی معاون امور محصلان. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۰:۳۰
Background image

معین علمی و معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی با نماینده گان اداره ملی امتحانات به هدف چگونگی امتحانات کانکور سال ۱۴۰۳ هـ.ش نشست هماهنگی برگزار کردند.


دوکتور لطف الله خیرخواه معین علمی، مفتی محمد طاهر احمد معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی و شماری از رییسان ادارات مرکزی این وزارت با نماینده گان آمده از اداره ملی امتحانات در رابطه. . .

BACK TO NEWS