پروپوزل مرحله سوم پروژه اسکالرشیپ اداره جایکا جاپان ارایه شد

baqir_admin
شنبه ۱۴۰۰/۲/۱۸ - ۱۰:۵۴
g

پروپوزل مرحله سوم پروژه اسکالرشیپ اداره جایکا جاپان تحت نام PEACE (ارتقا و تقویت ظرفیت افغانستان برای توسعه موثر) امروز از طریق ویدیو کنفرانس به معین علمی وزارت تحصیلات عالی ارایه و در زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این ویدیو کنفرانس پوهندوی دکتور نوراحمد آخندزاده رییس ارتباط خارجه و تنظیم بورسیه های وزارت تحصیلات عالی، رییس اداره جایکا برای جنوب آسیا، رییس اداره جایکا در افغانستان، احمد ولی سلطانی مسوول برنامه های آموزشی اداره همکاری های بین المللی جاپان ( جایکا)، احمد مسعود توخی رئیس عمومی خدمات ملکی و نماینده کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی حضور داشتند.

در کنفرانس نخست پروپوزل مرحله سوم پروژه اسکالرشیب اداره جایکاه توسط نماینده این اداره ارایه گردید.

بعداً پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی ضمن قدردانی از کمک های کشور جاپان به افغانستان و موثریت این کمک ها در عرصه های مختلف کشور به ویژه تحصیلات عالی افغانستان گفت که وزارت تحصیلات عالی طی دو دهه اخیر پیشرفت های را حاصل کرده و اکنون بیشترین تمرکز خویش را در بعد کیفی این عرصه معطوف نموده است.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی از جانب کشور جاپان خواست تا در برنامه سوم پروژه PEACE تعداد سکالرشیپ ها افزایش یابد و بیشترین توجه در بخش دکتورا به ویژه برای اساتید نهاد های تحصیلی درنظر گرفته شود.

پوهنمل بالاکرزی در مورد تعیین سن کاندیدان بورسیه های متذکره خواهان توجه و همکاری ویژه پوهنتون های جاپان گردید خصوصا برای اعضای کادر علمی که کاندید مقطع دوکتورا می باشند.

بعدا رییسان اداره جایکا با قدردانی از همکاری های وزارت تحصیلات عالی وعده دادند تا روی پیشنهادات وزارت تحصیلات عالی کار نموده و در جلسه هفته آینده که با رییس ارتباط خارجه و تنظیم بورسیه های وزارت تحصیلات عالی انجام می دهند، در رابطه به نهایی سازی پروپوزل یاد شده کار نمایند.

قابل ذکر است که به اساس پروژه PEACE کشور جاپان از سال 2011 میلادی تا کنون بیشتر از 600 تن کارمندان ادارات مختلف افغانستان در مقاطع ماستری و دکتورا در رشته های مرتبط به زراعت، صحت، ساختمانی و تحصیلات عالی به کشور جاپان اعزام شده اند و قرار است مرحله سوم این اسکالرشیپ ها نیز عنقریب آغاز گردد.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۲۸
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی طرح پیشنهادی ایجاد کنفرانس علمی - تحقیقی برای تضمین کیفیت را از نماینده گان پوهنتون خصوصی جامی استماع کرد.


عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون خصوصی جامی در حال که رییس تحقیق، تالیف و ترجمه، رییس تضمین کیفیت و اعتبار دهی و مشاور معینیت علمی نیز حضور داشتند، طرح پیشنهادی از سوی این پوهنتون در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۵:۲۸
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است.


به گفته مسوولان خدمات صحی که از سوی شفاخانه تدریسی میوند ارایه گردیده است شامل خدمات لابراتوار، التراسوند(ایکو)، گراف قلب(ECG)، ادیومتری، اکسری دیجیتل، اکسری ساده و واکسین می باشد که. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۵:۳۷
Background image

ّطیاره درون که سوی محصلین پوهنتون ننگرهار ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.


این طیاره درون مادل F22 که از کاغذ کاک توسط عبدالباسط سمیر و محصلان دیگر پوهنځی ساینس پوهنتون ننگرهار به رهنمایی استادان شان ساخته شده است، قادر است که به ارتفاع 500 متر و فاصله یک. . .

BACK TO NEWS