اطلاعیه بورس های تحصیلی کشور مصر در مقاطع لیسانس، ماستری و دکتورا

baqir_admin
ل

Due

-

کشور مصر از اعطای بورس های تحصیلی که 4 سیت آن در مقطع لیسانس و 8 سیت دیگر آن در مقاطع  ماستری و دکتورا خبر داده است که بورسیه مذکور طبق هدایت مقام محترم وزارت تحصیلات عالی بورس مذکور بصورت عمومی اعلان می گردد:

شرایط بورس و اسناد مورد نیاز:

  1. فیصدی نمرات کاندید برای دوره لیسانس بالاتر از 70 فیصد باشد؛(داشتن اصل سند شهادتنامه مکتب ضروری می باشد)
  2. فیصدی نمرات کاندید برای دوره فوق لیسانس بالاتر از 68 فیصد باشد؛(داشتن اصل سند تحصیلی ضروری می باشد)
  3. سال فراغت کاندیدان برای دوره لیسانس از 1397 الی 1399 باشد
  4. تذکره تابعیت و کارت تولد
  5. تکت طیاره رفت و برگشت به دوش محصل می باشد؛
  6. ماهانه مبلغ یکصدو هفتاد پوند مصری معادل (12$) دالر امریکایی، جیب خرچ در بدل اعاشه به محصل پرداخته می شود و محصلان در خلال مدت تحصیل خویش، با پرداخت حدوداً مبلغ(30$)  سی دالر  امریکایی، در مرحله لیسانس و مبلغ (50$) پنجاه دالر امریکایی در مرحله ماستری، حق استفاده از لیلیه را دارد؛
  7. اسناد لازم برای قبول در پوهنتون های مصر عبارتند از: اصل شهادت نامه، کاپی پاسپورت و کاپی سند تولد از طریق ویب سایت وزارت تحصیلات عالی جمهوری عربی مصر که قرار ذیل می باشد: https://admission.study-in-egypt.gov.eg   ارسال گردد. قابل ذکر است که جهت ترجمه، تائید و معادله اسناد تحصیلی کاندیدان در جمهوری مصر مبلغ (2000) دو هزار پوند مصری، تقریباً معادل (130$ ) یکصد و سی دالر امریکایی، هزینه می شود که به دوش خود کاندید می باشد؛
  8. باید اسناد کاندیدان قبل از تاریخ 15/9/2021 در ویب سایت قوق الذکر راجستر گردد، تقدیم هر نوع اسناد کاندیدان بعد از تاریخ یاد شده قابل پذیرش نمی باشد؛
  9. اولویت پذیرش برای کسانی است که به تازگی شهادتنامه دوازدهم،  یعنی شهادت نامه سال 2020 را در دست داشته باشند؛
  10. کاپی پاسپورت؛
  11. ترانسکریپت نمرات چهار ساله فاکولته، یک نسخه کاپی طرح یا مونوگراف فارغ التحصیلی نسبت به فاکولته های انجنیری و محاسبه؛

نکات مهم قابل توجه جدی:

  • اشخاصی که به مرحله مافوق لیسانس معرفی می گردند، باید نمرات فاکولته شان از 68 فیصد بالا باشد، همچنان محصلینی که در مرحله مقدماتی ماستری ناکام می گردد، دوباره حق ثبت نام را نداشته و شامل مرحله ماستری شده نمی توانند.
  • با درنظرداشت اوضاع امنیتی و تیرگی روابط میان مصر و ایران، شهادتنامه کاندیدان از جمهوری اسلامی ایران نباشد، اسناد فارغان ایران به دلایلی که نزد امنیتی مصر موجود است، پذیرفته نمی شود.
  • کاندیدان شهادتنامه از مدارس دینی پاکستان مانند( وفاق المدارس و غیره) نداشته باشند.

قابل ذکر است که برای پذیرفته شدن به مراحل ما فوق لیسانس در مرحله اول باید اسناد دست داشته کاندید طبق مقررات پوهنتون های مصر از طریق ویب سایت https://equ.scu.eg به معادله تقدیم گردد و پروسه معادل از دو ماه الی شش ماه طول می کشد و حدوداً مبلغ 200 دالر امریکایی هزینه می شود که به دوش خود کاندید می باشد.

متقاضیان می توانند  الی تاریخ 6/ 6/1400 مطابق 28/8/2021 ثبت نام و قبل از تاریخ ختم بورس می توانند فورم های لازم را از غرفه شماره 21 پذیرش عمومی وزارت تحصیلات عالی اخذ و بعد از خانه پری آن تسلیم نمایند.

قابل یاد آوری است در صورتیکه تعداد متقاضیان بیشتر از تعداد سیت های موجود گردد، کاندیدان واجد شرایط به اساس بلندترین فیصدی نمرات مکتب و پوهنتون انتخاب خواهند شد.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

آخرین بورسیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۷:۲۱
Background image

اطلاعیه بورسیه تحصیلی سمستر خزانی سال 2023 پوهنتون (Bahria University) کشور پاکستان

سفارت محترم افغانستان مقیم اسلام آباد طی نامه شماره ف- 984  مورخ 19/ 3/ 1401 خویش از اعطای بورسیه تحصیلی پوهنتون (BU) کشور پاکستان با معافیت پرداخت هزینه در خواست پذیرش برای محصلان . . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۷:۱۵
Background image

اطلاعیه بورسیه تحصیلی سال 2023 پوهنتون UTMکشور پاکستان

سفارت محترم افغانستان مقیم اسلام آباد طی نامه شماره ف- 983 مورخ 19/ 3/ 1401 خویش از اعطای 100 سیت بورسیه تحصیلی پوهنتون مدیریت و تکنالوژی ( UTM) کشور پاکستان با 90 فیصد تخفیف در فیس . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۳/۳۰ - ۱۲:۱۰
Background image

اطلاعیه بورس تحصیلی کشور اوزبیکستان درمقاطع لیسانس

کشور اوزبیکستان از اعطای بورسهای تحصیلی مرکز آموزشی اتباع افغانستان مربوط وزارت معارف و تحصیلات آن کشور واقع در منطقه ترمز برای مقطع لیسانس با شرایط ذیل خبر داده است:

اسناد مورد نیاز:
. . .