سازمان بین المللی خبری و رسانه ای ایالات متحده امریکا پوهنتون ها را در بخش آموزش زبان انگلیسی همکاری می کند

baqir_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۴:۳۸
g

سازمان بین المللی خبری و رسانه ای ایالات متحده امریکا که بنام صدای امریکا (VOA) یاد می شود آماده است تا پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی کشور را در بخش آموزش و تقویت زبان انگلیسی همکاری نماید.

این مطلب امروز میان پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی و آقای هایدو رئیس برنامه آموزش زبان انگلیسی صدای امریکا و ابراهیم ناصر مدیر برنامه های صدای امریکا و هماهنگ کننده این برنامه از طریق ویدیو کنفرانس مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست در حالیکه پوهنوال صدیق الله بارکزی رئیس انکشاف برنامه های علمی وزارت تحصیلات عالی، پوهاند عبدالجلیل کهدستانی آمر دیپارتمنت زبان و ادبیات انگلیسی پوهنتون تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی و پوهنمل زیتون بهرام آمر دیپارتمنت زبان و ادبیات انگلیسی پوهنتون کابل نیز حضور داشتند، معین علمی وزارت تحصیلات عالی از ابراز همکاری سازمان یاد شده در بخش کمک مواد ممد درسی برای تقویت زبان انگلیسی در نهاد های تحصیلات عالی کشور قدردانی کرد و نظریات شان را جهت تطبیق بهتر و مؤثر این برنامه ارایه نمود.

پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی روی ضرورت مطابقت مواد درسی متذکره با کریکولم های جدید در دیپارتمنت های زبان انگلیسی پوهنتون ها صحبت نمود و بر تقویت برنامه های انگلیسی برای مقصد خاص که در رشته های مختلف به تدریس آن نیاز است یا ( English for specific purpose )، تاکید کرد.

آقای هایدو رئیس برنامه آموزش زبان انگلیسی صدای امریکا ضمن معلومات در رابطه به برنامه های آموزش زبان انگلیسی (VOA) در کشور های مختلف، از پیشنهادات و نظریات جانب وزارت تحصیلات عالی استقبال نمود.

در اخیر تصمیم اتخاذ شده تا تیم مشترک از متخصصین از هر دو جانب روی یک برنامه تطبیقی استفاده موثر از مواد درسی متذکره با در نظر داشت نیاز های نهاد های تحصیلات عالی کار نموده و طرح شان را در نشست آینده ارایه بدارند.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۲۵
Background image

هئیت وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون پروان دیدن کرد. 

 

هئیت وزارت تحصیلات عالی به رهبری دوکتور حمید الله مزمل رئیس تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی  
از بخش های مختلف این پوهنتون دیدار کرد. 
هئیت متذکره ضمن بررسی و اعتبار سنجی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱۸
Background image

امتحان شمولیت فاضلان در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی رحمه الله اخذ گردید. 

 

از نزد ۱۸۰ تن برای شمولیت در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی ولایت کندهار امتحان  اخذ شد، که به تعداد ۶۰ تن از فاضلان در این جامعه جذب خواهند شد. 

در محفلی که به این مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱
Background image

امتحان شمولیت فاضلان برای تخصص افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه اخذ شد.

برای تخصص بخش افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه از سوی ریاست عمومی جامعات دینی و تخصصات وزارت تحصیلات عالی و جامعه یاد شده در پوهنتون کابل امتحان اخذ شد.
در مراسم افتتاح. . .

BACK TO NEWS