سرپرست وزارت تحصیلات عالی با سفیر ایران مقیم کابل دیدار نمود

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۵ - ۵:۴۳
h

سرپرست وزارت تحصیلات عالی با سفیر ایران مقیم کابل دیدار نموده، روی گسترش روابط علمی میان دو کشور تاکید ورزیدند.

در این دیدار پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی و سرپرست وزارت تحصیلات عالی به بهادر امینیان سفیر ایران خوش آمدید گفته روابط میان افغانستان و ایران را دیرینه خواند.

پوهنمل بالاکرزی ضمن شرح  موفقیت های افغانستان در بخش ایجاد و گسترش نهادهای تحصیلات عالی افغانستان از نظر کمی و کیفی، از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که نقش مثبتی در زمینه ارتقای علمی اعضای کادر علمی پوهنتون های افغانستان در بخش های ماستری و دکتورا داشته است. وی افزود که افغانستان حالا در پی ارتقای کیفیت نهادهای تحصیلات عالی خود است و به همین منظور در صدد تامین روابط علمی با کشورهای منطقه و جهان است.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی ضمن قدردانی از همکاری های کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در قسمت بورسیه های تحصیلی به اعضای کادر علمی پوهنتون های کشور، مشکلات مختلف را که در ناحیه بورسیه های اعضای کادر علمی و ریاست ارتباط خارجه وزارت تحصیلات عالی با آن مواجه است با سفیر جمهوری اسلامی ایران شریک نمود.

متعاقبا دوکتور بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران وعده سپرد تا تمام مشکلات را با وزارت علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران شریک خواهد ساخت و سعی خواهد نمود تا هر چه زود تر حل گردد.

هکذا امینیان پیشنهاد نمودند که در تفاهم بسیار نزدیک با وزارت تحصیلات عالی روی طرح و سیستم کار نمایند که مدیریت بورسیه متمرکزتر گردیده و کوشش صورت گیرد تا از طریق سیستم متذکره هم در انتخاب کاندیدان شایسته کمک شود و هم بتواند به منظور انکشاف متوازن تمام ولایات افغانستان، نمایندگی تمام کشور در آن تمثیل گردد.

دکتور بهادر امینیان با شرح تجارب ایران در بخش گسترش فعالیت های علمی گفت که ایران علاقه مند است تا ضمن گسترش روابط علمی میان دوکشور در زمینه های علوم انسانی، مهندسی و طبی با افغانستان روابط گسترده داشته باشد.

دکتور امینیان به وزیر تحصیلات عالی پیشنهاد داد تا یک کنسرسیوم (Consortium) پوهنځی های طبی ایران و افغانستان برای پیگیری اهداف و برنامه های علمی میان دو کشورتشکیل شود و برمبنای آن هیات علمی هر دو کشور بتواند تجارب و اندوخته های خود را باهم شریک سازند.

همچنان دکتور امینیان از ایجاد شفاخانۀ تخصصی در ولایت بامیان خبر داده در مورد انکشاف منابع بشری ماهر برای شفاخانۀ مذکور یادآوری نمود.

h

سرپرست وزارت تحصیلات عالی ضمن قدردانی از نظریات سازندۀ ایشان خواهان شریک ساختن طرح های متمرکز سازی بورسیه ها و انکشاف منابع بشری ماهر برای شفاخانه تخصصی طبی در بامیان گردیده تا همکاران این وزارت آنرا با شرایط داخلی کشور عیار ساخته و در قسمت تطبیق آن اقدام صورت گیرد.

در این دیدارهر دو جانب به گسترش روابط میان پوهنتونی و علمی تاکید ورزیدند و علاوه کردند که از مجاری رسمی، روی توافقنامه نامه های علمی مجدداً کار خواهند کرد.

در پایان دکتور بهادر امینیان سفیر ایران در کابل از پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی و سرپرست وزارت تحصیلات عالی دعوت به عمل آورد تا سفری به ایران داشته باشند و روی توافقنامه ها و سایرموارد مرتبط به حوزه روابط علمی میان دو کشور با مقامات ذیربط ایران تبادل نظر کنند که از سوی وزیر تحصیلات عالی پذیرفته شد.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۲۸
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی طرح پیشنهادی ایجاد کنفرانس علمی - تحقیقی برای تضمین کیفیت را از نماینده گان پوهنتون خصوصی جامی استماع کرد.


عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون خصوصی جامی در حال که رییس تحقیق، تالیف و ترجمه، رییس تضمین کیفیت و اعتبار دهی و مشاور معینیت علمی نیز حضور داشتند، طرح پیشنهادی از سوی این پوهنتون در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۵:۲۸
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است.


به گفته مسوولان خدمات صحی که از سوی شفاخانه تدریسی میوند ارایه گردیده است شامل خدمات لابراتوار، التراسوند(ایکو)، گراف قلب(ECG)، ادیومتری، اکسری دیجیتل، اکسری ساده و واکسین می باشد که. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۵:۳۷
Background image

ّطیاره درون که سوی محصلین پوهنتون ننگرهار ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.


این طیاره درون مادل F22 که از کاغذ کاک توسط عبدالباسط سمیر و محصلان دیگر پوهنځی ساینس پوهنتون ننگرهار به رهنمایی استادان شان ساخته شده است، قادر است که به ارتفاع 500 متر و فاصله یک. . .

BACK TO NEWS