قرار است زمینه برنامه های ماستری زبان و ادبیات پشتو در پوهنتون های بزرگ کشور فراهم گردد

baqir_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۹ - ۱۰:۵۹
ل

قرار است بر مبنی اسناد تقنینی برنامه ماستری مشترک میان پوهنتون های بزرگ کشور با کیفیت عالی و معیاری ایجاد گردد که در اولین ابتکار  به اساس یک تفاهمنامه مشترک 7 جانبه میان پوهنتون های دولتی کشور، زمینه ایجاد برنامه های ماستری زبان و ادبیات پشتو فراهم گردد.

 در جلسه که از طریق ویدیو کنفرانس امروز تحت ریاست پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی، شماری از روئسای ادارات مرکزی این وزارت و مسوولان 7 پوهنتون دایر شد، روی غنامندی بیشتر مسوده تفاهمنامه یاد شده صحبت های همه جانبه صورت گرفت.

 پوهنمل بالاکرزی هدف از ایجاد این برنامه ها را که به اساس یک مودل جدید با امکانات دست داشته صورت می گیرد؛ استفاده معقول و همدفمند از منابع انسانی، تخنیکی و معنوی نهاد های تحصیلی کشور در امر تربیه کادر ها و متخصصین به سویه ماستر، فراهم سازی فرصت های تربیه کادر ها بر اساس نیازمندی بازار کار و تسهیل پروسه تقویت و رشد زبان و ادبیات پشتو در کشور خواند.

 معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت که در شرایط کنونی کشور علاقمندی جوانان به تحصیلات فوق لیسانس بیشتر از گذشته محسوس بوده و در این راستا هدایت مقام عالی ریاست جمهوری نیز با درنظرداشت تقاضا های مردم کشور وجود دارد.

 پوهنمل بالاکرزی اظهار داشت که در آینده  از این مودل برای تطبیق سایر رشته ها به همکاری پوهنتون های بزرگ کشور در نهاد های که نیاز به ایجاد برنامه ماستری احساس می شود، استفاده خواهد شد.

 وی همچنان به معاونان علمی پوهنتون های شامل تفاهمنامه هدایت داد تا در رابطه به غنامندی مسوده یاد شده و تطبیق بهتر این برنامه جلسات مشترک را دایر و الی اخیر این ماه نظریات و پیشنهادات شان را با وزارت تحصیلات عالی شریک سازند.

 به گفته مسوولان در این برنامه پوهنتون های کابل، ننگرهار، تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی، کندهار، بلخ، هرات و شیخ زاید شامل بوده که بعد از امضای تفاهمنامه برنامه ماستری یاد شده در همکاری مشترک این پوهنتون ها عملاً آغاز خواهد شد.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۲۸
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی طرح پیشنهادی ایجاد کنفرانس علمی - تحقیقی برای تضمین کیفیت را از نماینده گان پوهنتون خصوصی جامی استماع کرد.


عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون خصوصی جامی در حال که رییس تحقیق، تالیف و ترجمه، رییس تضمین کیفیت و اعتبار دهی و مشاور معینیت علمی نیز حضور داشتند، طرح پیشنهادی از سوی این پوهنتون در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۵:۲۸
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است.


به گفته مسوولان خدمات صحی که از سوی شفاخانه تدریسی میوند ارایه گردیده است شامل خدمات لابراتوار، التراسوند(ایکو)، گراف قلب(ECG)، ادیومتری، اکسری دیجیتل، اکسری ساده و واکسین می باشد که. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۵:۳۷
Background image

ّطیاره درون که سوی محصلین پوهنتون ننگرهار ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.


این طیاره درون مادل F22 که از کاغذ کاک توسط عبدالباسط سمیر و محصلان دیگر پوهنځی ساینس پوهنتون ننگرهار به رهنمایی استادان شان ساخته شده است، قادر است که به ارتفاع 500 متر و فاصله یک. . .

BACK TO NEWS