کار باز سازی و نو سازی مقبره علامه سید جمال الدین افغانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲ - ۵:۳۱
ا

محفلی که به این مناسبت در پوهنتون کابل دایر گردید، قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، محمد جواد پیکار سرپرست وزارت شهر سازی و اراضی، حسینه صافي سرپرست اطلاعات و فرهنگ، پوهنمل حمیدالله فاروقی رئيس پوهنتون کابل و مشاور رئیس جمهور در امور تحصیلات عالی و آصف صدیقی نائب دوم مشرانو جرگه حضور داشتند.

قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ضمن قدردانی از این اقدام نیک، در قسمت بازسازی مقبره سید جمال الدین افغانی پیرامون ابعاد مختلف شخصیت و آثار وی معلومات ارایه نموده گفت: "افغانستان کشوری تاریخی است و مهد پرورش رجال برجسته و دانشمندان نام آور بوده که یکی از این نام آوران نابغه شرق علامه سید جمال الدین افغان می باشد. وی از جمله بیدار گران جهان اسلام و در دنیای شرق و غرب آن زمان آوازه جهانی داشت".

ا

معاون دوم ریاست جمهوری با ابراز اینکه در سال های اخیر دولت و مردم افغانستان در مورد افکار و آثار علامه سید جمال الدین افغان کمتر توجه نموده اند، از پوهنتون کابل و سایر نهاد های علمی و پژوهشی خواست تا در زمینه معرفی بیشتر و بهتر اندیشه ها و آثار وی کنفرانس های علمی و تحقیقی را برگزار نمایند.

استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری همچنان گفت: "امیدوار هستم همان طور که امروز آرامگاه شادروان سید جمال الدین افغانی را احیا و بازسازی می کنیم؛ بتوانیم روزی اندیشه های والای وی را نیز احیا کنیم و از انوار افکار او برای زندگی امروز و یافتن راه حل مشکلات خود بهره بگیریم.

ا

به گفته مسوولان، کار بازسازی مقبره سید جمال الدین افغانی با هزینه ی 21 میلیون و 500 هزار افغانی از بودجه وزارت شهرسازی و اراضی پرداخت می گردد که شامل دیوار احاطه، لندسکیپ، ترمیم گلدان ها، ترمیم حوض آب و مرمت مقبره می باشد و الی اخیر سال 1399 تکمیل خواهد شد.

قابل ذکر است علامه سید جمال الدین افغانی به تاریخ 25 عقرب سال 1217 خورشیدی در شهر اسعد آباد ولایت کنر چشم به جهان گشود و به تاریخ 19 حوت سال 1275 خورشیدی به عمر 59 سالگی در اثر بیماری در کشور ترکیه وفات نموده به خاک سپرده شد که سپس حدود 76 سال قبل پیکر موصوف به افغانستان انتقال و در محوطه پوهنتون کابل دفن گردید.

ا

پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی از جلالتمآب رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان، وزارت محترم شهر سازی و اراضی و از همه جوانب که در باز سازی مقبره علامه سید جمال الدین افغانی کوشش و تلاش خود را به خرچ رسانده اند به نمایندگی از خانواده اکادمیک کشور تشکری می نماید.

آخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۰:۱۰
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی ازفقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه وتدارک وسایل،تجهیزات و مواد لابراتواری ( . . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۰:۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی ازفقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه وتدارک وسایل،تجهیزات و مواد لابراتواری ( . . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۹:۴۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه و تدارک وسایل تکنالوژی برای جامعه دینی هلمند را به . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۴۵
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی در دفتر کارش با معاون یوناما در افغانستان و سرپرست یونسکو دیدار کرد.


دوکتور لطف الله خیر خواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی در کنار خوش آمدید گویی به نماینده گان یاد شده، در رابطه به امور جاری وزارت تحصیلات عالی معلومات داده و گفت که ما با بودجه خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۴:۴۶
Background image

ورکشاپ سه روزه زیرعنوان (تحقیقات و نوآوری) برای معاونان علمی و تحقیقات نهاد های تحصیلی امارتی به پایان رسید.


این ورکشاپ به ابتکار ریاست تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی دایر شده که در آن روی چگونگی تفکیک لاحیه وظایف بین معاونان یاد شده، چگونگی تجهیز کتاب خانه و لابراتوار در نهاد های. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۰:۵۰
Background image

ورکشاپ ۴ روزه که تحت عنوان «کمک های اولیه صحی» برای ۴۴ تن از کارمندان مرکز وزارت تحصیلات عالی دایر شده بود، امروز خاتمه یافت.


در مراسمی که به این منظور دایر شد، مولوی سلطان محمد محسن رئیس منابع بشری وزارت تحصیلات عالی  در رابطه به برنامه های ارتقای ظرفیت ریاست منابع بشری برای کارمندان و اهمیت همچو ورکشاپ ها. . .

BACK TO NEWS