8/3/1444 12/7/1401 برای نخستین بار با عملیات موفقانه باز قلب در انستیتوت صدری و قلبی وعایی پوهنتون علوم طبی کابل، برنامه عملیات سراخ قلب در این انستیتوت رسماً آغاز شد. در مراسم که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های پوهنتون علوم طبی کابل برگزار شد، هیئت

ameen_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۱۳ - ۱۱:۵۴
jhfkjdshfkj

در مراسم یاد شده الحاج مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت، برای نخستین بار انجام عملیات موفقانه باز قلب به سطح شفاخانه های دولتی کشور و  از آغاز پروسه عملیات سوراخ قلب در انستیتوت صدری و قلبی وعایی پوهنتون طبی کابل، ابراز خرسندی نموده، به شهروندان کشور مبارک باد گفت.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی اضافه نمود: « امروزه در داخل کشور برای مردم ما فعالیت های صورت می گیرد که طی چندین دهه از آن خبری نبود و جای افتخار است که با وجود تبلیغات منفی؛ دکتوران و کادر های متعهد، مسلکی و با همت ما در داخل کشور و در بخش های مختلف مصروف خدمتگزاری می باشند. »
موصوف از آنعده دکتوران و اعضای کادری که خارج از کشور روز های مهاجرت را سپری می نمایند، خواست که به کشور برگشته و مصدر خدمت به هموطنان شان گردند.
همچنان الحاج مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی از فعالیت ها، تلاش ها و دستآورد های دکتور عبداللطیف شینواری رئیس قبلی، پوهنیار دکتور احمد فواد وردگ سرطبیب انستیتوت صدری و قلبی وعایی و تیم همراه ایشان با توزیع تقدیر نامه ها تشکری نمود. 
به همین ترتیب دکتور فضل الرحمن رحمانی رئیس پوهنتون علوم طبی کابل، پوهاند محمد سلیم توانا و پوهنیار دکتور احمد فواد وردگ سرطبیب انستیتوت یاد شده از سخنرانان دیگر این محفل بودند که در کنار اطمینان از آغاز همچو عملیات ها، از رهبری وزارت تحصیلات عالی جهت استمرار این پروسه خواستار تجهیز و پشتیبانی مالی این انستیتوت گردیدند که از جانب رهبری وزارت تحصیلات عالی اطمینان داده شد.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۲۸
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی طرح پیشنهادی ایجاد کنفرانس علمی - تحقیقی برای تضمین کیفیت را از نماینده گان پوهنتون خصوصی جامی استماع کرد.


عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون خصوصی جامی در حال که رییس تحقیق، تالیف و ترجمه، رییس تضمین کیفیت و اعتبار دهی و مشاور معینیت علمی نیز حضور داشتند، طرح پیشنهادی از سوی این پوهنتون در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۵:۲۸
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است.


به گفته مسوولان خدمات صحی که از سوی شفاخانه تدریسی میوند ارایه گردیده است شامل خدمات لابراتوار، التراسوند(ایکو)، گراف قلب(ECG)، ادیومتری، اکسری دیجیتل، اکسری ساده و واکسین می باشد که. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۵:۳۷
Background image

ّطیاره درون که سوی محصلین پوهنتون ننگرهار ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.


این طیاره درون مادل F22 که از کاغذ کاک توسط عبدالباسط سمیر و محصلان دیگر پوهنځی ساینس پوهنتون ننگرهار به رهنمایی استادان شان ساخته شده است، قادر است که به ارتفاع 500 متر و فاصله یک. . .

BACK TO NEWS