اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی در پیوند به عدم پذیرش تعدادی از کاندیدان بورس های تحصیلی ICCR کشور دوست هندوستان

superadmin

وزارت تحصیلات عالی موارد ذیل را به سمع و اطلاع کاندیدان بورس های تحصیلی کشور دوست هندوستان برای سال 2019 ـ 2020 می رساند:

  1. طی مراحل بورسیه های تحصیلی امری مشترک میان جمهوری اسلامی افغانستان و کشور های بورس دهنده است. وزارت تحصیلات عالی در بورسیه های گروپی تنها مسوولیت و صلاحیت معرفی کاندیدان واجد شرایط به سفارت کشور بورس دهنده را دارد و بر اساس تقاضای سفارت کشور دوست جمهوری هندوستان بعد از اخذ امتحان رقابتی از طریق اداره ملی امتحانات از  بیش از 6000 تن کاندیدان 2500 تن را بر اساس بلندترین نمرات به سفارت متذکره معرفی نموده است.
  2. سفارت کشور دوست جمهوری هندوستان از کاندیدان معرفی شده از جانب این وزارت امتحان انگلیسی جداگانه‌ای را در سفارت اخذ و لست کامیاب شده‌گان را با این وزارت شریک نمود که اسناد کاندیدان کامیاب شده در امتحان سفارت کشور دوست هندوستان غرض طی مراحل بعدی به دفتر ICCR و پوهنتون های هندوستان از جناب سفارت هند مقیم کابل ارسال گردید.
  3. براساس پیگیری های انجام شده از مجاری دیپلوماتیک، سفارت کشور دوست هندوستان موارد ذیل را به عنوان پاسخ به وزارت تحصیلات عالی ارسال نموده اند:

a)  سفارت هند مقیم کابل مسوولیت معرفی افراد کامیاب شده در امتحان زبان انگلیسی را به دفتر ICCR و پوهنتون های هندوستان دارد. با توجه آنکه پوهنتون ها در کشور هندوستان دارای استقلالیت کامل هستند و هر پوهنتون شرایط و معیارهای ویژه خود را برای پذیرش محصل دارند سفارت و هیچ نهادی دیگر نمی توانند پوهنتون ها را مجبور به پذیرفتن کاندیدان نمایند. ضمن آنکه کامیاب شدن در امتحان انگلیسی سفارت به مفهوم قبولی در بورسیه تحصیلی هندوستان پنداشته نمی شود بلکه تنها معیاری برای معرفی با مراجع ذیصلاح داخلی هند می باشد.

b) سفارت هندوستان تاکید می نماید که بر مبنی تعهدات این کشور بورسیه های تحصیلی را بر اساس شرایط و معیارهای پوهنتون های هندوستان فراهم می‌نماید و سازماندهی تظاهرات‌ های مشابه 29 اگست 2019 هیچ وجه مؤثر بر چگونگی پذیرش کاندیدان نیست.

در اخیر وزارت تحصیلات عالی بار دیگر تأکید می‌نماید که این وزارت بر اساس قوانین و توافقات دو جانبه مسوولیت خویش در قبال معرفی کاندیدان واجد شرایط (2500 تن) را مبتنی بر قوانین نافذه کشور انجام داده است و چگونگی پذیرش کاندیدان توسط پوهنتون های ذیربط هندی بر اساس معیار های تعریف شده پوهنتون ها صورت می‌گیرد و قبولی در امتحان انگلیسی سفارت به مفهوم قبول شدن در بورسیه نمی باشد.

لازم به ذکر است که وزارت تحصیلات عالی در جریان روز های جاری و آینده لست کاندیدانی که مورد پذیرش پوهنتون ها قرار می گیرند بعد از مواصلت از مجرای دیپلوماتیک با کاندیدان قبول شده شریک و اجراآت لازم را بعمل خواهد آورد.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها