سرپرست وزارت تحصیلات عالی در سفر کاری به ولایت هرات، با مسئولان، استادان و محصلان نهاد های تحصیلی زون غرب کشور در پوهنتون هرات دیدار و روی بهبود وضعیت تحصیلی، توسعه علم و حل مشکلات در آن زون صحبت نمود.

eshaq_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۹/۱۳ - ۴:۴۷
vrpbsg

در این نشست شیخ الحدیث مولوی صاحب نداء محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع استادان پوهنتون هرات، بادغیس، فراه، نیمروز، غور و مسئولان نهادهای تحصیلات عالی خصوصی ولایت هرات، پیرامون اهمیت وحدت، برادری و حفظ نظام اسلامی صحبت نموده گفت: « ا.ا.ا با رویکرد حمایتی از نظام تعلیمی و تحصیلات عالی کشور، با تمام توان و امکانات، خواهان بازگشت استادان عزیز از خارج کشور می‌باشد، تا باشد با یک اعتماد و همکاری دوطرفه برای آبادی و پیشرفت افغانستان کار نماییم».

سرپرست وزارت تحصیلات عالی با اشاره به ارشادات اسلام ګفت: اطاعت از خدا، پیامبر و امیر مسلمانان واجب می باشد. وی یکبار دیگر بر ایجاد ارتباطات میان مدارس دینی و پوهنتون‌ها تأکید نموده گفت که وزارت تحصیلات عالی در تلاش است تا میان پوهنتون‌ها و مدارس دینی که به عنوان مراکز علمی فعالیت می‌نمایند؛ ارتباطات دو طرفه ایجاد کند تا این دو نهاد بتوانند در راستای تولید علم با یکدیگر همکاری نمایند.

وی همچنان وعده سپرد که به زودترین فرصت اقدامات عملی و لازم برای حل مشکلات استادان پوهنتون‌های کشور را روی دست خواهد گرفت.

سپس پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن تشکری از تشریف آوری سرپرست وزارت تحصلات عالی به ولایت هرات، پیرامون جایگاه علمی ولایت هرات و به خصوص نقش پوهنتون هرات در بلند بردن این جایگاه، صحبت نمود.

متعاقباَ مولوی شیخ نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات پیرامون اهمیت کسب علم و دانش صحبت نموده گفت که قدرت ما در اتحاد و علم‌اندوزی می‌باشد، بنابراین علما و استادان نهادهای تحصیلی باید با همت بالا و عزم متین در راه تعالی و ترقی اولاد وطن تلاش و کوشش نمایند تا مردم عزیز کشورمان از استعدادها و توانایی‌های اولادشان به انکشاف و ترقی دست پیدا کنند.

در ادامه رؤسای پوهنتون‌های ولایات غور و نیمروز نیز پیرامون اهمیت علم صحبت کردند و از زمینه‌سازی ا.ا.ا برای بلند بردن ظرفیت‌های علمی استادان و نهادهای تحصیلات عالی کشور تشکر و قدردانی نمودند.  

مورخ:  شنبه
۹/۵/۱۴۴۴ هـ ق ۱۲/۹۱۴۰۱ هـ ش ۳/۱۲/۲۰۲۲ م
دفتر مطبوعاتی وزارت تحصیلات عالی

آخرین اطلاعیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۶:۲۰
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود ، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد ، پروژه تهیه و تدارک وسایل ، تکنالوژی برای موسسه تحصیلات عالی . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۹:۵۴
Background image

اعلان تدارکاتی

موضوع: اعلان پروژه تهیه و تدارک ۱۲ قلم سامان آلات طبی مورد نیاز ریاست شفاخانه تدریسی میوند برای سال ۱۴۰۳

ریاست شفاخانه تدریسی میوند از تمام داوطلبان واجد شرایط دعوت می‌نماید تا در . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۹:۴۵
Background image

اعلان تدارکاتی

 

موضوع: اعلان پروژه تهیه و تدارک ریجنت و مواد لابراتواری مورد ضرورت ریاست شفاخانه تدریسی میوند برای سال ۱۴۰۳

ریاست شفاخانه تدریسی میوند از تمام داوطلبان واجد شرایط دعوت می‌نماید تا . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۵۹
Background image

کلستر دور اول بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی تعداد از دیپارتمنت های پوهنځی تعلیم و تربیه نهاد های تحصیلی کشور پایان یافت.

کلستر پنج روزه انکشاف و بازنگری نصاب تحصیلی بخش های تاریخ، جغرافیه، جامعه شناسی، تربیت بدنی و حفاظت از محیط زیست پوهنځی تعلیم و تربیه نهاد های تحصیلی کشور به پایان رسید. 

در برنامه ختم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۴۹
Background image

د هېواد د تحصیلي بنسټونو د ښوونې او رزونې یو شمېر پوهنځیو د تحصیلي نصاب د بیاکتنې او پراختیا لومړی پړاو کلسټر په بریالي ډول پای ته ورسېد.

 

د تحصیلي بنسټونو د ښوونې او روزنې برخې د تاریخ، جغرافیې، ټولنپوهنې، بدني روزنې او چاپېریال ساتنې څانګو د تحصیلي نصاب د بیاکتنې او پراختیا پنځه ورځنی کلسټر په اختتامیه غونډې سره پای. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۱ - ۱:۱۴
Background image

به ارزش ۲۸ میلیون افغانی شفاخانه تدریسی پوهنتون هرات پس از بازسازی و تجهیز، باحضورداشت معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی افتتاح و به بهره برداری سپرده شد. 

 

در مراسم که به این مناسبت با حضورداشت والی هرات، هیئت رهبری پوهنتون هرات، رؤسای ادارات امارتی، رؤسای نهاد های تحصیلی و متنفذین محل برگزار گردید، مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و. . .

BACK TO NEWS