کنفرانس ملی تحت عنوان « بیماری های مشترک انسان و حیوانات (زونوز) به ویژه تب کانگو» در پوهنتون کابل برگزار گردید.

nasir_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۴/۱۴ - ۹:۴۸
sdgdsfg

6/12/1443

14/4/1401

کنفرانس ملی تحت عنوان « بیماری های مشترک انسان و حیوانات (زونوز) به ویژه تب کانگو» در پوهنتون کابل برگزار گردید.

در این کنفرانس که به ابتکار پوهنځی علوم وترنری پوهنتون کابل دایر شد، مسئولان وزارت های تحصیلات عالی، صحت عامه، معارف، زراعت و مالداری، حج و اوقاف، شماری از علما و متنفذین، نمایندگان گذر، آمرین نواحی شاروالی کابل، پوهنتون طبی کابل، مؤسسات ملی و بین المللی در بخش صحت انسان و حیوان اشتراک نموده بودند.

دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی و سرپرست وزارت تحصیلات عالی در کنفرانس یاد شده طی صحبت های مختصر شان، ضمن تشکری از مسئولان پوهنتون کابل به ویژه پوهنځی وترنری این پوهنتون، روی رسالت مراکز علمی در قبال تدویر همچو کنفرانس ها و نقش آنان در قسمت آگاهی مردم صحبت نموده گفت: « راه اندازی و تدویر کنفرانس های علمی و تحقیقاتی و بلند بردن سطح آگاهی مردم؛ از جمله وظایف عمده و اساسی مراکز علمی کشور می باشد که خوشبختانه پوهنتون کابل این وظیفه را در یک زمان مناسب انجام داد

دکتور خیر خواه هم چنان در قسمت جلوگیری و وقایه امراض ساری از دیدگاه دین مقدس اسلام و احادیث نبوی نیز معلومات ارایه نموده از علما و سایر ادارات ذیربط خواست تا در راستای رساندن پیام کنفرانس و بلند بردن سطح آگاهی مردم به نوبه خویش تلاش نمایند.

سپس پوهاند دکتور اسامه عزیز رئیس پوهنتون کابل، دکتور شیرشاه سادات رئیس پوهنځی وترنری این پوهنتون، داکتر احدی رئیس بخش سرویلانس وزارت صحت عامه، مفتی ذاکر الله رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی وزارت زراعت و مالداری، بالنوبه در مورد هدف از برگزاری کنفرانس، اهمیت صحت انسان از دیدگاه دین مقدس اسلام، ، خطرات تب کانگو در ایام عید قربان، اهمیت وقایه از امراض مختلف در جامعه، مسئولیت مراکز اکادمیک و سایر ادارات ذیربط و رسانه ها در قسمت آگاهی دهی مردم، نقش وترنران وکادرهای وترنری در جامعه و مشترکات شان با طب انسانی، نقش علما، استادان مکاتب، محصلان و سایرین در بلند بردن سطح آگاهی مردم و سایر موضوعات مرتبط  صحبت نمودند.

در بخش دوم این کنفرانس پوهنوال داکتر اسد الله صمدی پیرامون بیماری های زونوز و خطرات وابسته به آنها برای صحت انسان ها و حیوانات، پوهنوال داکتر احمد جان آبی پیرامون نقش کنه ها در انتقال بیماری های زونوز به انسان و حیوان،  پوهنوال داکتر اسد الله صمدی در مورد تب کانگو و روش های مبارزه و جلوگیری از آن پرزنتیشن های تهیه شده شان را ارایه نموده و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ دادند.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۲۵
Background image

هئیت وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون پروان دیدن کرد. 

 

هئیت وزارت تحصیلات عالی به رهبری دوکتور حمید الله مزمل رئیس تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی  
از بخش های مختلف این پوهنتون دیدار کرد. 
هئیت متذکره ضمن بررسی و اعتبار سنجی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱۸
Background image

امتحان شمولیت فاضلان در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی رحمه الله اخذ گردید. 

 

از نزد ۱۸۰ تن برای شمولیت در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی ولایت کندهار امتحان  اخذ شد، که به تعداد ۶۰ تن از فاضلان در این جامعه جذب خواهند شد. 

در محفلی که به این مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱
Background image

امتحان شمولیت فاضلان برای تخصص افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه اخذ شد.

برای تخصص بخش افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه از سوی ریاست عمومی جامعات دینی و تخصصات وزارت تحصیلات عالی و جامعه یاد شده در پوهنتون کابل امتحان اخذ شد.
در مراسم افتتاح. . .

BACK TO NEWS