به منظور تقویت و بلند بردن مهارت های زبان عربی فاضلان کرام جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه و ابراهیم النخعی رحمة الله علیه کورس زبان عربی در جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه دایر شد.

ameen_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۰:۹
trerteerer

در این کورس که بیشتر از ۱۵۰ تن فاضلان تخصصات جامعات عبدالله بن مسعود رضی الله عنه و ابراهیم النخعی رحمة الله علیه ولایت کندهار اشتراک نموده اند، دروس شان مطابق تقسیم اوقات تهیه شده از جانب اساتید مجرب جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه به پیش برده می شود. 
شیخ عبدالماک نیازی رئیس تخصصات جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه ضمن ارایه معلومات پیرامون جامعه یاد شده، در مورد هدف از برگزاری کورس زبان عربی در این جامعه گفت: « به اساس نیازی سنجی سالانه خویش که ما انجام دادیم برای تقویت مهارت های زبان عربی فاضلان کرام این جامعه نیازی جدی محسوس می گردید که خوشبختانه با حمایت رهبری وزارت تحصیلات عالی توانستیم کورس ۴۰ روزه زبان عربی را به همکاری استادان این نهاد علمی راه اندازی نمائیم.»
شیخ نیازی اضافه نموده گفت از آنجایکه تمامی مضامین و دروس تخصصات این نهاد به زبان عربی می باشد بناَ لازم است که فاضلان ما با اصول و قواعد زبان عربی تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند در رشته خویش آنچنانیکه لازم است تحصیل و مصدر خدمت به خود و جامعه خویش گردند.
به گفته رئیس تخصصات جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه نظر به ارزیابی های که صورت گرفته است فاضلان کرام با علاقمندی خاص به دروس کورس حاضر شده و برنامه های درسی را که از جانب اساتید برای شان داده می شود به صورت منظم تعقیب می نمایند که تا کنون نتایج خوبی در قبال داشته است.موصوف همچنان گفت که ما در نظر داریم تا چنین برنامه ها را در تمام زون های کشور راه اندازی نمائیم.
همچنان فاضلان کرام شامل در این کورس ضمن سپاسگزاری از رهبری وزارت تحصیلات عالی و جامعه عبدالله بن مسعود، برگزاری کورس تقویت زبان عربی را یک نیاز جدی برای شان عنوان نموده اظهارداشتند که کورس متذکره در راستای بلند بردن مهارت های زبان عربی شان خیلی مهم و حیاتی می باشد.
قابل ذکر است که جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه دارای پنج تخصص بوده که تخصصات آن معادل درجه ماستری می باشد. 

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۲۵
Background image

هئیت وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون پروان دیدن کرد. 

 

هئیت وزارت تحصیلات عالی به رهبری دوکتور حمید الله مزمل رئیس تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی  
از بخش های مختلف این پوهنتون دیدار کرد. 
هئیت متذکره ضمن بررسی و اعتبار سنجی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱۸
Background image

امتحان شمولیت فاضلان در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی رحمه الله اخذ گردید. 

 

از نزد ۱۸۰ تن برای شمولیت در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی ولایت کندهار امتحان  اخذ شد، که به تعداد ۶۰ تن از فاضلان در این جامعه جذب خواهند شد. 

در محفلی که به این مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱
Background image

امتحان شمولیت فاضلان برای تخصص افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه اخذ شد.

برای تخصص بخش افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه از سوی ریاست عمومی جامعات دینی و تخصصات وزارت تحصیلات عالی و جامعه یاد شده در پوهنتون کابل امتحان اخذ شد.
در مراسم افتتاح. . .

BACK TO NEWS