دکتور عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی به کارمندان این وزارت معرفی شد

Azizorayakhel.admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۵ - ۵:۱۳
ش

دکتور عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی توسط معاون دوم ریاست جمهوری به کارمندان این وزارت معرفی و رسما به کار آغاز کرد.

در محفلی که به همین مناسبت ترتیب گردیده بود هیأت رهبری و کارمندان وزارت تحصیلات عالی، معاون سیاسی شورای عالی مصالحه ملی، یکتعداد رؤسای پوهنتون های دولتی و خصوصی و برخی از نمایندگان مردم در شورای ملی شرکت نموده بودند.

قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ضمن قدردانی از کارکردها و دستاورد های پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی و سرپرست قبلی وزارت تحصیلات عالی، به دکتور عباس بصیر نامزد وزیر جدید وزارت تحصیلات عالی تبریک گفته، اظهار آرزو مندی نمود تا رهبری جدید این وزارت، سکتور تحصیلات عالی کشور را به گونه ی مدیریت نماید که نیاز بوده و مردم انتظار دارند.

ش

معاون دوم رئیس جمهور گفت که آقای بصیر از تجارب غنی در فعالیت‌های دولتی برخوردار است و مطمئن هستم که این وزارت را به خوبی و با شایستگی مدیریت و رهبری خواهد کرد.

پوهنمل عبدالتواب بالاکزی معین علمی و سرپرست قبلی وزارت تحصیلات عالی، از حمایت مقام عالی ریاست جمهوری و معاونین شان جهت تطبیق طرح ها و برنامه های این وزارت اظهار امتنان نموده گفت، که اهداف کاری وی در مدت سرپرستی اش بهبود کیفی نظام تحصیلی کشور بوده و دستاورد های موثر و مفید نیز در این راستا حاصل گردید.

ش

وی به دکتور عباس بصیر نامزد وزیر جدید این وزارت خیر مقدم گفته اطمینان داد که با تشریک مساعی در پیشرفت تحصیلات عالی سعی و تلاش خواهد کرد.

دکتور عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی از آشنایی با وضعیت تحصیلات عالی افغانستان سخن گفته علاوه نمود که در راه تقویت برنامه های معقول فعلی که در این وزارت ادامه دارد گام برداشته و روی نوآوری ها نیز کار خواهد کرد.

ش

موصوف از خدمات پوهنمل بالاکرزی بخاطر رشد کیفی تحصیلات عالی کشور قدردانی نموده و در پیشبرد برنامه ها با کمک همدیگر تاکید نمود.

در این مراسم همچنین اسدالله سعادتی معاون شورای عالی مصالحه ملی نیز سخنرانی کرده و معرفی داکتر عباس بصیر را به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی تبریک گفت. وی از رهبری حکومت برای تکمیل کابینه جدید به هدف ارایه خدمات بهتر قدردانی کرد.

ش

سپس پوهاند محمد عثمان بابری رییس پوهنتون کابل به نمایندگی از پوهنتون های دولتی و خصوصی کشور صحبت نموده، از معرفی داکتر عباس بصیر به عنوان یک چهره اکادمیک در رهبری وزارت تحصیلات عالی استقبال کرد.

ش

محفل با اهدای لوح تقدیر به پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین علمی و سرپرست قبلی وزارت تحصیلات عالی خاتمه یافت.

آخرین اطلاعیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۶
Background image

اطلاعیه فراخوان اخذ مقالات علمی-تحقیقی پوهنتون تخار

قرار است پوهنتون تخار در سال جاری نخستین کنفرانس ملی تحت عنوان «مدیریت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار افغانستان» را برگزار نماید.
بناَ از تمام استادان نهاد های تحصیلات عالی امارتی . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۸:۴۶
Background image

اعلان داوطلبی پوهنتون پولی تخنیک کابل    


     
فورم شماره:                                       
P-01
پوهنتون پــولی تخنیک کابل ازتمام داوطلبان واجد شرایط دعـوت مینماید تا در پروسه داوطلبی مزایده مواد غذائی پسمانده محصلان . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

 

بدین وسیله به تآسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود، {وزارت تحصیلات عالی} در نظر دارد، قرارداد پروژه تهیه و تدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۲۵
Background image

هئیت وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون پروان دیدن کرد. 

 

هئیت وزارت تحصیلات عالی به رهبری دوکتور حمید الله مزمل رئیس تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی  
از بخش های مختلف این پوهنتون دیدار کرد. 
هئیت متذکره ضمن بررسی و اعتبار سنجی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱۸
Background image

امتحان شمولیت فاضلان در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی رحمه الله اخذ گردید. 

 

از نزد ۱۸۰ تن برای شمولیت در بخش افتاء و قضای جامعه ابراهیم النخعی ولایت کندهار امتحان  اخذ شد، که به تعداد ۶۰ تن از فاضلان در این جامعه جذب خواهند شد. 

در محفلی که به این مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۴:۱
Background image

امتحان شمولیت فاضلان برای تخصص افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه اخذ شد.

برای تخصص بخش افتا و قضای جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه از سوی ریاست عمومی جامعات دینی و تخصصات وزارت تحصیلات عالی و جامعه یاد شده در پوهنتون کابل امتحان اخذ شد.
در مراسم افتتاح. . .

BACK TO NEWS